Η  συντηρητική θεραπεία για την οστεοαρθρίτιδα γόνατος έχει ένδειξη στα αρχικά στάδια της νόσου, πριν ακόμα σημειωθούν σοβαρές βλάβες στο γόνατο. Στόχος της είναι η επιβράδυνση της καταστροφής του αρθρικού χόνδρου και η ύφεση των συμπτωμάτων του ασθενούς.

Η συντηρητική θεραπεία περιλαμβάνει τα εξής:

• Ανάπαυση και περιορισμό δραστηριοτήτων
  • Ελαστική περίδεση του γόνατος
  • Αποφόρτιση του σκέλους με χρήση βακτηριών ή περιπατητήρα (πατερίτσες ή «Π»)
  • Αναλγητικά και αντιφλεγμονώδη φάρμακα
  • Συμπληρώματα κολλαγόνου και χονδροϊτίνης
  • Φυσιοθεραπεία του γόνατος
  • Έγχυση υαλουρονικού οξέος ή PRP (Platelet Rich Plasma) μέσα στο γόνατο (ενδοαρθρικά): Το PRP (Platelet Rich Plasma) αποτελεί ένα είδος βιολογικής θεραπείας, καθώς περιέχει αυξητικούς παράγοντες των αιμοπεταλίων του ίδιου του ασθενούς. Η παρασκευή του επιτυγχάνεται με απλή αιμοληψία του ασθενούς στο ορθοπαιδικό ιατρείο και φυγοκέντρηση του δείγματος. Μέσα σε 10 λεπτά, παρασκευάζουμε το απαραίτητο υλικό, το οποίο εγχύουμε (εισάγουμε) στην άρθρωση του γόνατος. Η χρήση του PRP αποτελεί το πιο εξελιγμένο είδος μη χειρουργικής θεραπείας της αρθρίτιδας.

Η οστεοαρθρίτιδα γόνατος είναι μια χρόνια, συνεχώς επιδεινούμενη πάθηση, η οποία, εμφανίζεται με μορφή εξάρσεων και υφέσεων. Στην πορεία της νόσου, οι εξάρσεις είναι συχνότερες, διαρκούν περισσότερο και εκδηλώνονται ολοένα και πιο έντονα.Η συντηρητική θεραπεία αποδίδει μόνο στα αρχικά μόνο στάδια της νόσου.

Σε κάθε έξαρση της οστεοαρθρίτιδας, καταφεύγουμε στα παραπάνω θεραπευτικά μέτρα και αναμένουμε την ύφεση των συμπτωμάτων. Ωστόσο, μετά από επαναλαμβανόμενους κύκλους εξάρσεων, οι βλάβες του αρθρικού χόνδρου είναι μη αναστρέψιμες, οπότε και τα συντηρητικά θεραπευτικά μέτρα δεν μπορούν πλέον να προσφέρουν περαιτέρω ανακούφιση στον ασθενή. Στο στάδιο αυτό, η θεραπεία είναι χειρουργική και περιλαμβάνει συνήθως την ολική αρθροπλαστική γόνατος.

Επιλογή χειρουργικής θεραπείας οστεοαρθρίτιδας γόνατος

Χειρουργική θεραπεία οστεοαρθρίτιδας γόνατος – οστεοτομία

Χειρουργική θεραπεία οστεοαρθρίτιδας γόνατος – Ολική αρθροπλαστική γόνατος